hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| راه‌اندازی آزمایشی کارخانه استیل کرد

ایلام| راه‌اندازی آزمایشی کارخانه استیل کرد

کارخانه استیل کرد شهرستان دره شهر بزرگ‌ترین تولیدکننده مفتول لاستیک خودروهای سواری در خاورمیانه به مرحله راه‌اندازی آزمایشی رسیده است.

شرکت ماداکتو استیل کرد با هدف تولید اولین خط سیم فولادی مورداستفاده در تایر رادیال فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ شروع و اردیبهشت ۱۳۹۰ پروژه احداث کارخانه با ظرفیت سالیانه 10 هزار تن در زمینی به مساحت 450 هزار مترمربع در شهرک صنعتی دره شهر در استان ایلام آغاز شد.

برای اولین بار در کشور نخ تایر خودرو با عزم جوانان این مرزوبوم در این کارخانه تولید می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام اظهار داشت: کارخانه استیل کرد دره شهر آینده‌ای روشن را پیش روی توسعه استان در زمینه فناوری این محصول گذاشته است.

احمد کرمی افزود: حدود 23.8 میلیون یورو در این کارخانه سرمایه‌گذاری ارزی انجام و 250 میلیارد ریال نیز هزینه ساخت سوله‌ها و تجهیزات عمرانی احداث‌شده در این کارخانه بوده است.

او ادامه داد: تفاوتی که این مجموعه با دیگر کارخانه‌ها دارد این است که تمام دانش فنی خریداری و می‌توانیم بگوییم این دانش از این طریق بومی‌سازی شده است.

معاون استاندار ایلام افزود: این واحد بزرگ تولیدی زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

کرمی اظهار داشت: با تولید انبوه این محصول علاوه بر تأمین 100 درصد خوراک صنایع لاستیک‌سازی سالانه 10 میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی دارد.

او عنوان کرد: این کارخانه با تولید سالانه 10 هزار تن سیم استیل کرد نیاز کشور را به واردات این محصول برطرف می‌سازد.

معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: این کارخانه به تولید آزمایشی رسیده و به‌زودی توسط مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.

معاون صنعت معدن و تجارت ایلام نیز یادآور شد: این محصول پیش‌ازاین وارد می‌شد که با راه‌اندازی این واحد صنعتی و با تکیه‌بر دانش بومی نیاز داخلی کشور را در صنایع لاستیک‌سازی برطرف می‌کند.

رضا محمدرحیمی افزود: این کارخانه می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از خروج ارز ناشی از خرید مواد اولیه و محصول خارجی داشته باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد